Virgilius

Jip is een echt boekiemonster. Van jongs af aan wordt hij graag voorgelezen. En dat doen wij trouw bijna elke avond. Ik vind het één van de leukste dingen van het ouderschap: in een hoekje dicht bij elkaar gaan zitten en voorlezen.

Toen Jip net 2 was, plukte hij een boek van Paul Biegel uit de kast – Virgilius van Tuil, de omnibus. Dat wilde hij lezen. Prima. Ik las voor en Jip zat aandachtig te luisteren. Een week en 50 bladzijden verder had hij er genoeg van en het boek verdween weer in de kast. Tot een paar weken geleden. Ik ben weer vooraan begonnen. Jip luisterde en vertelde na. Bij bladzijde 51 zei hij: Dit hadden we nog nooit gelezen. Hij kon er geen genoeg van krijgen. Vanavond was het uit. En Jip wil nog meer verhalen over Virgilius.

Dus ik ben nu op zoek naar een boek. “Virgilius van Tuil en de oom uit Zweden”, lijkt me geknipt voor ons. Ik geloof dat het helaas niet meer gedrukt wordt. Hebben jullie misschien een tip waar ik dat boek kan vinden? Verder zag ik “De dwergjes van Tuil”, met losse verhalen, volgens mij. Weet iemand of dat een leuk boek is? Of hebben jullie nog andere tips?

Morgen beginnen we in “Pluk van de Petteflet.”

5 gedachten over “Virgilius

  1. Wow, wat een uithoudingsvermogen/concentratie, voor zo’n uk! (En ik moet eerlijk zeggen dat ik 50 bladzijden voorlezen zelf ook niet trek…)

    Het boek ken ik helemaal niet, Paul Biegel natuurlijk wel. Toch eens proberen, begrijp ik?

    • Oeps, ik zie nu dat ik het verwarrend had opgeschreven. Die 50 bladzijden, daar deden we ongeveer een week over. :-) Ik heb het veranderd.
      Ja, Virgilius is zeer de moeite waard. Jip sloeg regelmatig zijn hand voor zijn mond, zo van: ooo, wat gebeurt er nou?!
      Heb jij nog tips?

  2. Volgens mij is het nog te koop via de tweedehandsboekensite boekwinkeltjes (boekwinkeltjes punt nl), maar ik weet niet of ze ook naar het buitenland verzenden. Succes ermee!
    O en Paul Biegel is geweldig, al ken ik deze serie niet.

    • Dank voor de tip, daar ga ik kijken! Naar het buitenland verzenden hoeft niet, want we krijgen regelmatig familie uit NL op bezoek en die zijn wel gewend om te sjouwen. ;-)

Plaats een reactie