Gewicht

Bijna 35 jaar lang heb ik alles kunnen eten wat ik wilde, en zoveel als ik wilde, zonder een gram aan te komen. Alhoewel, als baby was ik wel behoorlijk dik, omdat mijn vader altijd te veel pap voor me maakte, maar daarna kon ik echt enórme (als puber nam ik 14 bruine boterhammen mee naar school) hoeveelheden naar binnen werken, zonder iets aan m’n figuur te merken. Nu dus niet meer.

Zou het komen doordat ik minder koolhydraten, maar meer vet ben gaan eten? Een groot voordeel daarvan is overigens de afwezigheid van een constant hongergevoel. Of zou het komen doordat ik geen gluten meer eet en daardoor voedingsstoffen veel beter opneem? Of zou het gewoon komen door mijn hoge (grapje) leeftijd? Ik denk het laatste. Een beetje opletten dus, want ik vind het niet, ik herhaal: NIET leuk als mensen vragen of ik zwanger ben, als ik dat niet ben. Zo.

10 thoughts on “Gewicht

  1. Bij 35 verandert er wat maar dat komt dan ook weer snel goed. je lichaam moet zich even opnieuw vormen zeg maar. maak je hier maar niet dik uh druk om.

    • Haha, ik zal me er niet dik om maken! Ik heb vaker gehoord dat er rond deze leeftijd iets verandert, maar niet dat het vanzelf goedkomt. Ik hoop het; dat zou wel mooi zijn. :-)

  2. Haha, dat weet ik ook nog ja. “Wanneer komt de baby?” “Nou, die is er al een half jaar uit…”

    En tja, leeftijd doet wel iets, geloof ik. En ik ben met Doprothé’s tip bezig via app myfitnessapp. Ik schrik me rot!

  3. Goed rechtop staan en zitten wil ook nog wel eens helpen. Ik ben 38 en heb 3 kids. Qua gewicht niet significant zwaarder, maar wel een buik(je). Door een tip van een ander hou ik mijn buik niet in, maar sta en zit rechter op. Helpt echt.
    Super suffe vraag altijd weer “ben je zwanger?” Als dat zo is vertel ik het zelf wel…..(en dan heb je nog kids, helemaal pijnlijk als je ze (ongewild) niet hebt).

  4. Ja, dat van dat rechtop staan is inderdaad een goede tip. Jij hebt de neiging je evenwicht naar boven te verplaatsen (jje lijf te gebruiken om je hoofd op mee te dragen). Bij hernieuwd zelfertrouwen hoort een nieuwe houding! liefs

Geef een reactie

