Uitprobeer-maaltijd

Ik houd van koken. Maar ik houd er niet van om elke dag lange tijd in de keuken te staan. De Technicus ook niet. Daarom houden we een lijst bij met onze favoriete snel-en-makkelijk maaltijden en die roteren we. Mijn ambitie is om elke week een nieuw recept te proberen – dat lukt lang niet altijd. Soms valt de maaltijd in de smaak en komt die op de lijst. Zoals deze week èn afgelopen week.

Gisteren aten we courgette-spaghetti met spinazie-champignonsaus. De ingrediënten (genoeg voor 1 maaltijd voor ons vieren plus een lunch voor 1 persoon):

  • 2 courgettes
  • 500 g champignons
  • 1 grote ui
  • 200 g spek
  • 250 g verse spinazie

Ik sneed de courgettes in plakken met de kaasschaaf en de plakken sneed ik in repen tot een soort tagliatelle. Een paar minuten bakken in de olijfolie met een beetje zout. In een braadpan bakte ik spek, ui en champignons en deed op het laatst de spinazie erbij. Op smaak brengen met peper en zout en knoflook.

De courgette-spaghetti was bijzonder makkelijk om te maken en erg lekker. Het was leuk om weer eens ‘pasta’ te eten en de kinderen genoten van het slurpen van de spaghetti. De volgende keer doe ik er minstens twee keer zoveel spinazie door.

De andere lijst-waardige maaltijd – een broccolisalade – komt binnenkort, als ik een foto heb kunnen maken.

5 thoughts on “Uitprobeer-maaltijd

  1. Pingback: Broccolisalade | Kungslilja

Geef een reactie

