Lieve grote broer

We vermoeden dat Jip wellicht niet goed tegen melkproducten kan. Daarom hebben we besloten om hem een maand geen melkproducten te geven. Dat is best lastig voor hem, want hij is dol op kaas en (drink)yoghurt. We zijn nu drie weken bezig en Jip doet het fantastisch! Hij snapt waarom we het doen en vraagt vooral wat hij dan wèl mag.

Vanochtend was ik met Jip in de supermarkt.
Jip: Zullen we drinkyoghurt kopen voor Pluk?
Ik: Ja, dat is goed. Maar vind je het dan niet vervelend dat jij geen drinkyoghurt mag?
Jip denkt even na en zegt: Nee, want Pluk vindt dat zo lekker!

Wat wordt dat kereltje groot, besef ik me opeens. En wat ben ik blij met alle tijd die we met de kinderen genieten!

4 thoughts on “Lieve grote broer

  1. Nou je hoeft je geen zorgen te maken over zijn SQ. Lief en knap hoor om al zo te kunnen denken…
    Hebben ze in Zweden ook Soja drinkyoghurt? Wij kopen tegenwoordig “kaas” via internet in Duitsland, geheel melkvrij en eigenlijk best heel lekker!

    • Het is een grote lieverd. :-)
      Ik heb nog niet gekeken naar alternatieven. Ik dacht zelf aan geitenmelk-producten. Maar helemaal melkvrij is ook interessant. Ik zal eens googlen. Dank voor de tip!

Geef een reactie

