Mijn 2014

Het lijkt een beetje laat voor een terugblik op 2014. Maar mijn jaar, of beter gezegd mijn leven, kreeg een nieuwe wending rond eind januari. In een impuls – dat terwijl ik helemaal niet impulsief ben, en nota bene door iemand die ik via dit blog ontmoette – veranderde ik mijn dieet. Daarmee was ik in één klap van 80% van mijn darmklachten en gewrichtsontstekingen af. Olééé!

Ik veranderde, niet alleen lichamelijk. Door minder pijn en meer energie had ik opeens ruimte voor dingen in mezelf waar ik nooit eerder aan toe was gekomen. 2014 was turbulent en prachtig. En ik zie een 2015 vol nieuwe mogelijkheden.

Ik wens iedereen een goede voortzetting van het jaar!

4 thoughts on “Mijn 2014

  1. Mijn dieet in het kort: geen granen, geen suikers, bijna geen zuivel. Oftewel, een vorm van paleo. Het klinkt best moeilijk (zo van, wat mag je dan nog wel?) en dat was het de eerste paar weken ook. Maar al snel merkte ik zulke grote verbeteringen bij mezelf, dat ik het graag volhield! Ik ben nog steeds een beetje aan het uitproberen waar ik me het beste bij voel. Ik ben ook bezig aan een hele uitgebreide log hierover. Hopelijk binnenkort.
    Mocht iemand van jullie zelf iets dergelijks willen proberen, dan help ik graag met tips!

Geef een reactie

