Opgeruimd!

We zijn nog geen week bezig en ik ben nu al verkocht. Opruimen met het woord minimaliseren in m’n hoofd. Heerlijk! Elke ochtend krijg ik van Hilde Verdijk een enthousiaste mail met ideeën en een opdracht. De meeste opdrachten heb ik gedaan, niet omdat ik me verplicht voel, maar omdat ik zo gemotiveerd raak. En af en toe doe ik nog iets extra’s uit m’n overzicht.

Wat ik tot nu toe opgeruimd/uitgezocht heb:

  • Bureau. Hier kreeg ik meteen energie van, want nu zit ik aan een bijna leeg bureau. Ik heb die op m’n werk de volgende dag ook meteen gedaan, maar die punten tel ik niet mee. 10 punten
  • Sieraden, haarspullen, make-up. Driekwart kon weg, want ik heb al 5 jaar kort haar en draag nooooooit make-up. 24 punten
  • Doucheplankje. Terwijl ik onder de douche stond heb ik hier even opgeruimd en schoongemaakt. Van 9 naar 4 flesjes; heerlijk makkelijk kiezen nu. Geen punten die meetellen.
  • Kleding. Letterlijk een derde is weg. Ongelooflijk. Ik schaam me voor wat ik allemaal niet gebruikte. Mijn kledingkast nu: alles is leuk én zit lekker. 32 punten
  • Schoenen. Ook hier kon een derde deel weg. 7 punten
  • Sokken en ondergoed. De opdracht van vandaag. Mijn lades puilen niet meer uit en zijn heerlijk overzichtelijk. 18 punten
  • Knuffels. Een verhuisdoos die stond te verstoffen. De kinderen hebben nooit om knuffels gegeven, behalve een paar kleintjes waar ze rollenspellen mee spelen. 8 punten

Het totaal, al 99 punten! Van de 100 die ik voorspelde, na minder dan een week. Poe, nou zeg! De Technicus vroeg vorige week trouwens bezorgd of hij ook mee moest doen. Ik stelde hem gerust, gevolgd door de opmerking dat het besmettelijk schijnt te zijn. ;-)

4 thoughts on “Opgeruimd!

  1. Ook ik ben in de ban van versimpelen en minimalisme, maar ik doe het niet volgens een systeem of met punten. Mijn inspiratie haalde ik hier
    http://www.lijstjes.info/
    http://www.moedersminimalisme.nl/
    http://www.simplifylife.nl/

    Maar zo te zien heb jij die voorlopig nog niet nodig. Ik heb ook al eens een jaar geen kleding gekocht voordat dit hip werd. zie http://djaktief.wordpress.com/2011/10/24/kleding-genoeg/ en sindsdien gebruik ik het 5-piece-wardrobe-systeem waardoor er tenminste niet opnieuw overschotten ontstaan.

    ik ga jouw d’ruitdraging ook eens bekijken.

    Groetjes,

    Dorothé

    • Wat leuk om te lezen dat jij ook minimaliseert! Via lijstjes.info kwam ik op D’ruitdaging terecht. Het is praktisch het eerste dat ik doe, en zeker niet het laatste! Ik was al eens op moedersminimalisme geweest en vond dat erg leuk. Ik was de naam van de site vergeten; bedankt dus voor de tip! Die derde ga ik ook eens bekijken.
      Het 5-piece-wardrobe systeem klinkt als maximaal 5 stuks per categorie, dus 5 broeken, 5 shirts, enzovoorts? Zover ben ik nog niet, maar ik houd het in gedachten, mocht ik wat nieuws willen kopen.

    • O, ik zie net dat 5-piece betekent: maximaal 5 stuks per seizoen kopen om je garderobe weer up-to-date te maken. Dat zit ik volgens mij al een paar jaar onder. :-)

  2. Hé Dorothé en kungslilja!

    Bedankt voor het noemen van mijn blog. Nog heel veel opruimplezier en kijk vooral eens op Instagram #dutchminsgame. Drie dames zijn bezig met een heel leuk spelletje naar aanleiding van mijn artikel :)

Geef een reactie

