Sorry

Kinderen houden je een spiegel voor. Soms maken ze zelfs een karikatuur van je. Al meer dan eens hebben we beseft dat we op onze woorden moeten passen. Soms is dat even slikken. Vandaag kreeg ik iets heel moois terug.

Toen Jip een jaar of anderhalf was, ben ik bewust begonnen om hem mijn excuses aan te bieden als ik vond dat ik iets verkeerd gedaan had. In het begin was dat een drempel en voelde het vreemd. Na verloop van tijd werd mijn sorry natuurlijker. Jip begon het een tijd geleden ook te zeggen.

Vanavond zat Pluk bij mij op schoot te stoeien en begon met haar hoofd op mijn borst te boinken, zoals ze zei. Auw, dat doet pijn, Pluk, zei ik. Sorry, zei Pluk. En toen nog een keer: Sorry. En ik kreeg een kusje van d’r. <3 Wat een prachtmoment!

2 thoughts on “Sorry

Geef een reactie

