Werken

Voordat ik kinderen had, wist ik precies hoe je moet opvoeden. Ik wist ook heel goed hoe ik het zou doen. Het zou een fluitje van een cent worden. Nu ik kinderen heb, weet ik twee dingen heel zeker: 1) ik ben een heel andere ouder dan ik dacht dat ik zou zijn, en 2) ik vind het eindeloos veel moeilijker dan ik ooit gedacht had.

Vanmiddag, na een conflict met Jip, besefte ik me dat Jip op een bepaalde manier volwassener gedrag vertoonde dan ik. Na me een groot potje geschaamd te hebben, bood ik Jip m’n excuses aan en vroeg hulp aan vriend Google. Met die tips kan ik wel wat. Er gaat aan mezelf gewerkt worden.

En dan zijn er mensen die beweren dat je je zonder betaalde baan niet kunt ontwikkelen…

5 thoughts on “Werken

  1. Ik denk dat het goed is om, voordat je kindje er is, stil te staan bij wat je belangrijk vindt in de opvoeding, maar natuurlijk kan het honderd keer anders gaan en dat mag ook. Kijken naar wat het kind nodig heeft, dat is belangrijk. En natuurlijk mag je ‘fouten’ maken, daar leer jij van, en je kind ook!

Geef een reactie

