Sneeuw!

Sneeuw. Daar werden we vanmorgen mee wakker. En het was niet slechts een dun laagje natte kledder, maar een ruim 5 centimeter dikke deken. Het vreemdst waren de bomen, die al vol hangen met groene blaadjes, nu bedekt met een laag sneeuw.

Jip was door het dolle heen en stond voor het raam op het bed te springen. Pluk daardoor ook. Weeuw, weeuw! riep ze terwijl ze het gebaar voor sneeuw maakte. Ik was iets minder enthousiast. Het zonnige en warme weer van de afgelopen maand vond ik heerlijk; geen zin meer in gladheid en natte drab. Gelukkig hingen alle winterkleren nog aan de kapstok, en was de Technicus bereid om de kinderen uit te laten. Sneeuwschep mee, en bouwen met die toestand! En toen ik ze zo lekker bezig zag, dacht ik: elke maand een dagje sneeuw zou nog best leuk zijn.

2 thoughts on “Sneeuw!

  1. Phew! Ben ik even blij dat ik niet in het hoge noorden woon! :-) Maar ik weet zeker dat als ik het tegen mijn bloedjes zeg dat ze ontzettend jaloers worden :-)

Geef een reactie

