Volgens Rapley

Dankzij Rapley hebben wij, zelfs met een baby aan tafel, genoeg tijd om zelf rustig te eten. De baby (in dit geval een uit de kluiten gewassen Pluk die in mijn ogen helemaal geen baby meer is, maar officieel nog wel) eet namelijk ook zelf. Hoe dat eruit ziet? Nou, zo:

Rapley methode

De Technicus en ik discussiëren elke avond na de maaltijd wie de eer mag waarnemen om de etensresten uit alle gaatjes en plooitjes te peuteren. Jij bent aan de beurt, ik heb het gisteren al gedaan. En vervolgens: Maar gisteren aten we pannenkoeken, dat telt niet. Vanavond was de Technicus aan de beurt, en kondigde aan dat hij zijn hogedrukspuit ging halen.

Toen heb ik geheel vrijwillig de taak op me genomen. ;-)

7 thoughts on “Volgens Rapley

  1. Hoi Jasmijn,

    Herkenbaar dat zelf willen eten, mijn kinderen wilden nooit gevoerd worden. Ze pakten de borst ook altijd zelf ;-) Ik wist niet dat dat een methode was. Ik had een stoel met spijltjes overigens. Ik heb nog een paar tips…. kranten op de grond 1 m2 en blad van de stoel loshalen en een vuilniszak erover doen. Dan het blad erop zetten. Na afloop kranten opruimen en weggooien. Vuilniszak in emmer water of bad uitspoelen en ophangen voor hergebruik.Verder nog een tweede bakje neerzetten erbij waar ze dingen in kan doen. Ze wil nl. experimenteren met het eten en na de uitfase komt de infase. Je zult zien dat er gaandeweg minder op plaatsen beland waar het niet hoort.

    Groetjes,

    Dorothé

    • Ha Dorothé,

      Bedankt voor de tips! De stoel gaat, soms met kind erin, onder de douche en is gelukkig heel makkelijk schoon te maken. Ik ga het tweede bakje erbij proberen. Pluk zat laatst al haar yoghurt van het tafelblad terug in haar bakje te doen, dus die infase lijkt aangebroken te zijn. :-)

      Groeten, Jasmijn

Geef een reactie

