Slaap

Slaap – het door ouders van kleine kinderen meest besproken onderwerp. Gebroken nachten zijn ook mij niet vreemd. Mensen die mij iets beter kennen, weten dat ik geen voorstander ben van vijf-minuten- of dergelijke methodes. Onze insteek is de kinderen een veilig gevoel geven en ze laten weten dat we er ook ’s nachts voor ze zijn. Of je daar meer of minder gebroken nachten van krijgt? Ik heb geen idee.

Zoals ik eerder al vertelde, slaapt Jip de hele nacht door sinds hij in ons familiebed ligt. En Pluk heeft afgelopen nacht haar eerste nacht helemaal doorgeslapen! Wonderbaarlijk hoe de wereld er opeens weer een stuk rooskleuriger uit ziet. De volgende volledige nacht zal vast niet vannacht zijn – dat zou te hoopvol gedacht zijn. Maar er zit vooruitgang in!

5 thoughts on “Slaap

  1. Ik weet ook niet wat de beste aanpak is, maar onze kindjes hebben gelukkig altijd vrij snel doorgeslapen ’s nachts. Heerlijk als zo’n baby geen eten meer hoeft om de nacht door te halen. En als je de huiltjes leert herkennen zodat je weet wanneer het serieus is. Dan ben ik er ook altijd zo.

    • Ja, inderdaad heerlijk als ze geen eten meer nodig hebben. Huiltjes herkennen is handig, zeker met Pluk. Die kan echt enorm krijsen uit frustratie als ze haar zin niet krijgt! :-)

  2. Weet niet of je mijn reactie op jou reactie al hebt gelezen maar nu ik dit stukje lees… ik ben ook geen voorstander voor laten huilen of slaaptraining. Boek wat ik aangeef in mijn reactie dus ook niet. Het is trouwens niet zaligmakend maar wie weet heb je er wat aan. Liefs!

Geef een reactie

