Het betere gooi- en smijtwerk

We hebben het over Pluk. Nee hoor, we gooien niet met haar, wees gerust. Pluk gooit. Twee voorbeelden.

Pluk zit op de commode en kijkt over het randje. Dan kijkt ze me ondeugend aan. Ze pakt een lege wc-rol en gooit die naar beneden. Boeh, zegt Pluk. Boem, zeg ik. Ze lacht. Het volgende voorwerp, een slof, vliegt door de lucht. Boeh, zegt Pluk weer. Boem, zeg ik. Pluk schatert. Eén voor één gaan alle voorwerpen binnen haar bereik naar de grond. We hebben grote lol.

Pluk zit op de grond in de gang met een paar schoenen te spelen. Ze pakt haar broekspijp vast en probeert haar voet in de schoen te stoppen. Dan ziet ze opeens twee keien, die Jip mee naar huis heeft genomen. Ze pakt de grootste kei, zo groot als minstens twee keer haar vuist, en gooit ‘m een eind weg. Ze kruipt er achteraan, pakt de kei, en gooit weer. En nog een keer. En nog eens.

Ik vraag me af, wat zou Pluk later worden? Kogelstootster? Pitcher? Speerwerpster?

8 thoughts on “Het betere gooi- en smijtwerk

    • Daar had ik nog totaal niet aan gedacht! Jip heeft namelijk nooit met spullen gegooid. :-) Ik denk dat ik maar eens moet gaan nadenken om enigszins op zaken voorbereid te zijn. ;-)

  1. …Autosloper? Huizendemolisher? Kan ze met stenen smijten. Directeur van een multinational? Kan ze koppen laten rollen.

Geef een reactie

