BZC en diarree

Zul je net zien. Vertelde ik vorige week over het minimale aantal poepluiers van Pluk, krijgt ze prompt diarree. En niet zo’n beetje ook. Dus produceerde ze in één week meer poepluiers dan in de negen maanden daarvoor. We zijn zelfs tijdelijk van stoffen luiers overgestapt op wegwerpers. Stoffen luiers absorberen namelijk iets minder snel, waardoor je met diarree een aanzienlijke kans loopt om meer dan alleen de luier te moeten wassen.

Toch is ook nu de BZC erg handig. Als we thuis zijn en haar snel op de wc kunnen zetten (zo’n vijf keer per dag), verdwijnt het meeste in de pot. Het scheelt schoonmaken, het scheelt rode billen. Niet onbelangrijk met een toch al koortsige en hangerige Pluk.

Gisterochtend zag ik een paar bobbels in haar bovenkaak en vandaag een wit puntje. Ik weet dat is aangetoond dat er geen verband is tussen tanden krijgen en ziek zijn, en Ik hoop dat Pluk snel weer de oude is. Met vrolijk gekleurde stoffen luiers om!

8 thoughts on “BZC en diarree

  1. Hi Jasmijn,

    Vaak worden kinderen juist zindelijk wanneer ze ziek zijn want dan brengen ze het gevoel in de buik (buikpijn?) in verband met hun sluitspieren.

    Toi toi met de was etc.

    Groetjes,

    Dorothé

    • O grappig, daar had ik nog nooit aan gedacht. Het doet me denken aan dat Jip het gebaar voor ‘eten’ leerde, toen hij buikgriep had gehad en de dagen erna meer honger.

  2. Leuk he, dat het is aangetoond dat er tgeen relatie is… en toch… veel moeders kunnen je wel vertellen dat het best vaak samen voorkomt! Sterkte (of heeft ze er geen last van)?!

    • Ze heeft er weinig last meer van, gelukkig. We slapen ook weer beter.
      Het schijnt dat de meeste dokters beweren dat er geen verband is, en moeders/ouders juist wel. Ik vraag me af wat de dokters met kinderen ervan vinden. ;-)

Geef een reactie

