Groot

Negen maanden is ze alweer, onze kleine meid. Ze maakte me vandaag even goed duidelijk hoe groot dat is, toen ze voor het eerst een ritje achter het loopkarretje maakte. En nog één. En nog een paar. Schaterend van het lachen, zoals bij de meeste nieuwe dingen.

Letterlijk groot is ze ook. Een week of zes geleden woog ze al ruim 11 kilo. Ze heeft kleding maten 86 en 92 aan. Dat is eigenlijk voor twee keer zo oude kinderen. Ze gaat haar broer achterna. Ze haalt hem het liefst vandaag nog in, geloof ik. Met alles.

Maar dat gaat niet zomaar. Hij is namelijk ook groot. Maatje 116, om een idee te geven. (Dat is ook voor kinderen die twee keer zo oud zijn.) En hij stelt vragen. De hele dag door. Wat is dat voor ding? Hoe heet dat? Weet jij waar zus is? Waarom doe je zo? Wat staat daar? Heel schattig. En heel stoer.

En omdat ze zo leuk zijn, nog een paar foto’s van vorige maand.Pluk is groot

Jip is groot

7 thoughts on “Groot

    • Borstvoeding ;-)
      Dat is trouwens wel grappig. Ik vond het voeden bij Jip bijzonder zwaar. Hij wilde bijna elk uur eten, en het kostte me enorm veel energie. Toen hij na een half jaar al maat 80 had, begreep ik waarom: het was alsof ik een tweeling gevoed had. :-)

  1. Tjonge die blik in de ogen van Pluk! Precies haar moeder, terwijl alleseromheen van vaderskant komt. Erg leuk om te zien….

Geef een reactie

