Slaapgebrek

Net als haar grote broer, lijkt ook Pluk haar demonen ’s nachts te verwerken. Drie nachten lang werd ze bijna elk half uur schreeuwend wakker. Alhoewel, IK werd wakker, maar Pluk leek nog te slapen. De enige die haar kon kalmeren, was ik. De derde nacht was ik ZO moe, dat ik me boos voelde worden. Tegelijkertijd wist ik dat Pluk er ook niets aan kon doen.

Het weekend verliep weer iets beter en ik werd slechts drie keer per nacht wakker gemaakt. Ik voel weer dat ik leef. Zodra er iets mis gaat, komt de boosheid terug. Ik ben er nog niet, maar ik kom er wel. Tja, zo kan het leven met kleine kinderen zijn.

8 thoughts on “Slaapgebrek

  1. Heel herkenbaar…..probeer je slaap op een ander moment in te halen. Alles kan blijven wachten, maar je slaap heb je nodig …. ik maakte destijds bijv. minder schoon en zette de stofzuiger midden in de kamer en ging op de bank liggen. Als er dan iemand kwam dan zei ik dat ik net wou beginnen ;-) Idem met de was opvouwen, keuken opruimen. Ze hielpen dan vaak even mee.

    Toi toi en groetjes,

    Dorothé

  2. Opletten dat ze het niet te warm heeft (verwarming weer aan, ramen dicht, winterpyamatje? ) Warmte doet dromen….!!

Geef een reactie

