Update

Tijd voor een grote update vanuit huize Koningslelie!

Huis-, tuin- en keukenactiviteiten

Na het afstuderen van de Technicus hadden wij samen ruim een week ‘vrij.’ Althans, wat je vrij noemt met twee kinderen in huis. In ieder geval, we gebruikten deze tijd voor wat huiselijke activiteiten waar we normaal gesproken niet aan toe komen: oogsten, de oogst verwerken, kleding maken en dat soort dingen.

Vakantie in Nederland

Vervolgens vlogen we met z’n vieren naar Nederland om bijna twee weken met familie en vrienden door te brengen. Het was fijn om iedereen weer te zien. Het leukste vond Jip het spoorwegmuseum met opa en oma. Hij heeft het er nog dagelijks over. Het was ook fijn om afgelopen maandag weer terug te komen in ‘ons eigen fijne rustige huis,’ zoals Jip het noemt.

Wissel van de wacht

Dinsdag bleven we een dag thuis, om uit te pakken, te wassen, boodschappen te doen. Woensdag had ik mijn eerste werkdag van dit jaar. Jaja, na een riante ruim 10 maanden ouderschapsverlof ben ik weer aan het werk. De Technicus heeft nu ouderschapsverlof, voordat hij met zijn kersverse diploma een baan gaat zoeken. Groot nieuws: op mijn eerste werkdag dronk Pluk haar eerste fles. Ik maak in het begin wat kortere dagen om de borstvoeding af te bouwen, en om de Technicus te laten wennen. Hij vindt het zorgen voor twee kinderen één van de zwaarste dingen die hij ooit gedaan heeft.

En verder

Verder is het hier in één klap herfst geworden. De Zweedse zomer duurde lang; we vertrokken naar Nederland met 20 graden. Nu hebben we nachtvorst en is het weer voor wanten en mutsen. Het voelt lekker. De kleuren zijn prachtig. Tot slot zitten er nog honderd logjes in mijn hoofd te wachten om getypt te worden, zijn er talloze reacties die ik wil beantwoorden, en zijn er intussen vele pagina’s tekst bij gekomen om te lezen. De wil is er, de tijd komt vast. Ooit.

5 thoughts on “Update

  1. Zo dat is een hele omslag, van nazomer naar koud herfstweer, ik ben blij dat het hier nog lekker nazomer weer is! En weer aan het werk, dat zal ook wel wennen zijn voor alle partijen, wel lekker lijkt me, om naast je gezin ook even je eigen ding te kunnen doen, hoewel je het volgens mij ook niet vervelend vond om thuis te zijn, of wel?

    • Gemengde gevoelens, inderdaad. Het is lekker om m’n eigen ding te kunnen doen, lunchen en koffie drinken wanneer ik daar zin in heb. Ook heel fijn: veel minder vermoeide rug! Maar ik vond het heerlijk om fulltime thuis te zijn!

Geef een reactie

