Nog meer papa’s en mama’s

We moeten hier in huis onze draai vinden. De Technicus is weer hard aan het studeren en ik heb ouderschapsverlof, geen vakantie meer. De kinderen zijn moe. Pluk omdat ze tanden krijgt en Jip omdat hij regelmatig zijn middagslaap overslaat. Het is een hectische ochtend.

Jip: We moeten nog een paar mama’s kopen.
*slik*
Ik begrijp meteen wat hij bedoelt.
Ik: Wil je nog een paar mama’s erbij zodat mama jou vaker kan knuffelen?
Jip: Ja. En nog een papa kopen. Eentje die met Jip speelt.

Och lieve schat. Ik zou willen dat ik op z’n minst een paar extra handen kon kopen!

11 thoughts on “Nog meer papa’s en mama’s

  1. Geweldig die Jip en toi toi met alles. Mijn zus zei tegen mij toen ik de tweede kreeg: een en een is drie en ze heeft gelijk gehad qua drukte. Toi toi

    Groetjes,

    Dorothé

    • Dank je wel! Wat fijn om te weten dat ik niet de enige ben die het erg intensief vind! Ik vraag me af… is twee en één dan zes? Pfff, mijn moeder heeft er écht zes. :-o

      • Wat me bij 3 kinderen het meeste op brak was dat ik echt maar 2 handen had. Je moet er dus constant eentje uitschakelen/vrijspelen en twee kun je dan wel aan. Verder is alles ingericht op gezinnen van 4 personen, de maaltijden, de achterbank, de vakantiehuisjes etc. Bij 3 kinderen is het ook zo dat er eentje overschiet qua spelen. Vier gaat beter dan drie qua spelen. Ze doen dingen in koppels. Als er een van de drie hier weg is heb ik een makkie.

        Ik denk niet dat het cumulatief zwaarder is. Je wordt ook makkelijker met 3 kinderen. Ik denk soms wel eens dat ik de jongste in een aantal zaken niet heb opgevoed, of dat ik de oudste te vrij heb gelaten omdat ik tijd moest stoppen in de jongste.

        Groetjes,

        Dorothé

        • Wat leuk om te lezen! Handig voor ons om te horen, mochten we tzt willen ‘kiezen’ voor 3 of 4 kinderen. Dat alles gericht is op 4 personen, weet ik van vroeger. Wij waren thuis met z’n achten en mijn ouders vonden dat vaak wel handig: precies het dubbele van alles. :-)
          Laatst las ik een enquête waaruit bleek dat mensen met 4 kinderen gelukkiger/meer ontspannen waren dan met 3 kinderen. Daar kan ik me wel wat bij voorstellen.

          • 1 en 1 = 3, maar 1 en 1 en 1 erbij is nog steeds 3, dat is mijn ervaring.
            kortom, de overgang van 1 naar 2 kinderen vond ik het grootst, nog meer dan de geboorte van mijn oudste dochter.

            succes!

Geef een reactie

