Gesprekje

Gisteravond voor het slapen gaan.

Ik: Weet je nog wat we allemaal gedaan hebben vandaag? Vanmorgen zijn we eerst naar de ICA geweest. Jip: Avocado’s gekocht!
Ik: Nee, dat waren geen avocado’s, maar…
Jip: Kiwi’s!
Ik: Precies. En vanmiddag zijn we naar de speeltuin met de ronde glijbaan geweest.
Jip: En twee picknicktafels en de aardbeien!
Klopt. Er stonden wilde aardbeien aan de rand van de speeltuin en daar hebben we van gesnoept.
Ik: En daarna naar een paar andere speeltuinen. Er was ook een speeltuin met een huisje dat leek wel een locomotief.
Jip: Daar zat geen wagon aan. Een wagon moest voorschijn rijden. Dan moet één wagon los rijden!
Jip is helemaal dol op treinen, sinds we met een ouderwetse stoomtrein mee zijn geweest.
Ik: En weet je nog dat papa aardbeien van de tuin mee had gebracht als toetje?
Jip: In een hele vieze bak.
Inderdaad. De bak zat onder de modder van de tuin.
Ik: Ja. De aardbeien waren lekker, hè? En nu is het tijd om te gaan slapen.
Jip: Jip is moe van heel hard spelen.
Ook dat klopte. Een paar minuten later donderde hij in slaap.

Geweldig wat een gesprekken we kunnen voeren. Ik schrijf het graag af en toe op, zodat ik later nog weet hoe het was.

3 thoughts on “Gesprekje

Geef een reactie

