Pluk is verhuisd

Pluk woonde de eerste drie maanden van haar leven in een elastische draagdoek op mijn buik. Daar werd ze langzamerhand te groot en te zwaar voor. Ik wilde haar daarom graag naar m’n rug verhuizen, maar daar was Pluk het niet mee eens. Ik keek naar alternatieven. Een ringsling – met kind op de heup – leek me wel praktisch voor binnenshuis, maar ik twijfelde omdat het gewicht daarbij op één schouder komt. Ondertussen bleven we de rugoptie proberen. En vorige week lukte dat opeens! Pluk zat in de Bondolino, op mijn rug, tevreden op zich heen te kijken. Ze ging mee naar buiten, keek een half uurtje vrolijk rond en viel in slaap. Sindsdien gaat ze overal op die manier mee naartoe.

Pluk is verhuisd

Opvallend vinden wij hoe gelukkig ze de afgelopen dagen (weer) is. Ik heb haar de laatste weken zo veel mogelijk gedragen, maar dat was toch minder dan we eigenlijk wilden. We wisten al wel dat dragen een goed effect heeft op de meeste baby’s, en dat werd nu weer bevestigd. Ze is makkelijk en tevreden, als ze maar veel dichtbij mag zijn. We genieten!

Een baby die een jaar lang in en op je buik heeft gebivakkeerd plotseling naar je rug verplaatsen, levert wel een hoop spierpijn op. Of zou dat komen doordat ik nu 17 kilo Jip weer veel makkelijker kan tillen en dat ook doe?

6 thoughts on “Pluk is verhuisd

  1. Heerlijk. Hier heb ik mijn kindjes ook veel gedragen in een doek, maar ben bij beiden daar met zeven maanden mee gestopt. Toen vonden ze het niet meer fijn en ik ook niet meer.

    • Heerlijk, dat dragen in een doek! Rond zeven maanden worden de meeste kinderen natuurlijk ook veel actiever en willen ze meer zelf. Jip droegen we toen alleen nog op langere afstanden.

    • Bedankt nog voor je tips! Ik denk dat Pluk het, zoals jij zei, spannend vond om mij niet te kunnen zien. Dus we hebben haar een paar keer laten wennen voor de spiegel en met de Technicus die contact met haar maakte. Goede tip was dat!

Geef een reactie

