Buikpijn

Pluk heeft buikpijn. Bijna elke dag. Meestal aan het eind van de middag en de hele avond. Het kan nog veel erger, heb ik gehoord en gelezen, maar toch. Ik vind het moeilijk en zielig voor haar.

We hebben van alles geprobeerd om te zorgen voor minder lucht in haar darmen: receptvrije medicijnen, masseren, goed laten boeren, gelet op wat ik eet. Daarnaast heb ik erg veel melk en probeerden we ervoor te zorgen dat ze minder tegelijk binnen zou krijgen: ‘blokvoeden’, tegen de zwaartekracht in laten drinken, afkolven en in een fles met kleine speen geven, de eerste melk afkolven om de druk eraf te halen, vaker (minstens een keer per uur) laten drinken. Sommige dingen leken een beetje te helpen, maar dat bleek altijd toeval.

Nu wachten we tot ze 3 maanden is en het vanzelf over gaat, en genieten ondertussen van alle andere dingen. Ze lacht naar ons en is heel blij als we terug lachen. Ze kan uiterst gefascineerd naar haar grote broer kijken. Ze probeert met ons te praten, schattig! Ze vindt het heerlijk om ’s nachts heel dicht tegen mij aan te kruipen en kan slapen als de beste.

6 thoughts on “Buikpijn

  1. Sterkte voor Pluk en jullie.
    Jongste dochter hier had er ook last van niet elke dag maar wel heel heftig en hier hielp ook niets.
    Het ging uiteindelijk over maar dat is een schrale troost waar je nu niets aan hebt.

      • Klein meisje hier reageerde het aller heftigst als ik gefrituurde producten at.Patat zorgde voor zeker 6 uur extreme kramp. Dus dat heb ik heel lang niet gegeten.

        • Zes uur?! Oei, wat heftig! Ik heb zelf helaas nog geen verband gevonden met wat ik eet. Gelukkig is het ook niet zo heftig, meestal maximaal 3 uur, waarvan nooit meer dan een uur achter elkaar.

Geef een reactie

