Creaties van de Technicus

De Technicus wenst wat lovende woorden op mijn blog, dus dat doen we dan maar. Voor de lieve vrede hier in huis. ;-)

Het begon allemaal met dat Jip dol is op vliegtuigen. We wilden hem een vliegtuig geven om mee te spelen en zochten online naar een houten vliegtuig. We vonden een heel mooi exemplaar, maar de prijs ervan vonden we niet zo mooi. De Technicus, eigenwijs als hij is, zei meteen: “Maar dat kan ik zelf ook wel maken!” Dus hij liep naar de restjes hout die hij bewaart, zocht een geschikt blok uit, pakte z’n decoupeerzaag en schuurmachine, en ging aan de slag. Een uur later was er een vliegtuig. Het was zo mooi geworden, dat we besloten om het te beitsen. Zo blijft het mooi.

De Technicus was natuurlijk erg blij met z’n creatie en had zin om nog iets te maken. We keken al een tijdje uit naar een soort loopkarretje. Tweedehands dan, want nieuw vinden we ze veel te duur. Gelukkig hadden we nog niets gevonden, want onverwachts kwam de Technicus dit tegen. Hij liep weer naar zijn houtresten, zocht een paar mooie planken uit, pakte zijn zaagtafel en ging aan de slag. Hij had nog 4 zwenkwieltjes liggen (het kan me nog steeds wel eens verbazen over wat er allemaal in dit huis verstopt ligt) en een paar kleuren beits van andere projecten. Jip is helemaal dol op Dinges, zo heet het beest. Hij crost er elke dag op rond, het liefst samen met Kika, z’n pop.

PS: De Technicus is niet te koop, maar soms leen ik hem even uit. Heel eventjes maar.

8 thoughts on “Creaties van de Technicus

  1. Ja, en daar profiteer ik dan van…… Ik ga ook nog een lovendlogje schrijven over diezelfde technicus, diezelfde uitvinder….

  2. Het is ook prachtig speelgoed dat hij gemaakt heeft Jasmijn. Dat mag wel even geshowd worden hoor. Zelf heb ik een lieve man maar met twee linkerhanden op klusgebied.

    groetjes,

    Dorothé

  3. Pingback: Klimaapje | Kungslilja

Geef een reactie

