Samen slapen

Om vijf voor zes word ik wakker. Jip staat met z’n grote open ogen in zijn bed naast me en zegt zachtjes mama. De Technicus ligt in de woonkamer te slapen. Niet romantisch, wel het beste op dit moment. Ik til Jip op en zet hem naast me in bed. Hij kijkt rond en vertelt in een stuk of tien gebaren wat hij ziet. Dan slaat hij zijn armpjes om mijn nek, legt zijn wang op de mijne en slaakt een diepe zucht. Zo slaapt hij verder. Ik voel het gewicht van zijn hoofd op het mijne. Ik ruik z’n huid, zijn warme lijfje tegen me aan, z’n haren kriebelen. Ik lig heel stil; wil zo lang mogelijk van dit moment genieten. Ik denk aan Pluk en dat ik mijn twee kinderen nu heel dicht bij me heb. Zo intiem, zo puur.

Om kwart voor zeven worden we weer wakker. Nu gaan we papa een knuffel geven.

One thought on “Samen slapen

Geef een reactie

